Strahovský okruh
Mistrovství - 11.08.2012 17:45 - 18:45
Praha-město
Ano, přijdu (2): tonicek, bucek
Ne, nepřijdu (5): janeba, jaroonek, hujer, strycek, Hustouš
Historie
-staženo ze stránek AV MOTO
Poprvé viděla Praha silniční motocyklové závody v roce 1927. Na 8300 metrů dlouhé trati ve Kbelích před letištěm se jela slavná česká Tourist Trophy. Po jejím druhém ročníku v roce 1928 upadla v zapomění. V roce 1946 byl tento závod obnoven, ale na nové trati v Motole. Velká cena hlavního města Prahy motocyklů byl oficiální název a vyhrál ji František Juhan na DKW.
Další rok se jel v Motole závod „Dvěma směry“ již s mezinárodní účastí, vítě zí anglický jezdec E. N. Frost na Nortonu. V roce 1948 se silniční závody vrací zpět na okruh do Kbel na původní trať československé Tourist Trophy 3. ročník Mezinárodní Velké ceny hlavního města Prahy vyhrává v těžké mezinárodní konkurenci Václav Bubeníček na stroji Norton. Rok 1949 – 1950 se jede ve Kbelích na okruhu dlouhém 8100 metrů. Cena města Prahy se mimochodem v roce 1954 jede také na dalším pražském okruhu Vysočany – Žižkov.
Štít Strahova 1962
V letech 1951 až 1962 kdy se konal poslední závod, se jezdily silniční motocyklové závody na přírodním okruhu s názvem „ Štít Strahova“. Startovalo se pod jižní tribunou spartakiádního stadionu. Následovalo postupné klesání ulicí Pod Stadióny do nejnižšího místa okruhu k Podbělohorské ulici, po které silnice stoupala až k nejvyššímu bodu tratě ke Spiritce. Okruh pokračoval ulicí Atletickou. Diskařskou ulicí mezi stadiony silnice opět klesala až na Dlabačov pěkným úsekem sérií pravých zatáček v parku. Vaníčkovou ulicí se okruh vracel ke spartakiádnímu stadionu, kolem kterého pokračoval zpět. Na těchto závodech startovali i taková jména jako Gustav Havel a František Šťastný, naši nejúspěšnější jezdci v motocyklové historii.
Historické výsledky z posledního závodu v roce 1962
V roce 1983 se motocykly objevily na Strahově znovu a to díky ZO Svazarmu AMK Říčany, Veteran moto klub, který chtěl seznámit širší veřejnost, zejména mladší generaci, s naší i zahraniční výrobní tradicí i konstruktérskými schopnostmi tvůrců motocyklů. Organizování zajímavého podniku se ujali Jiří Vosátka, Antonín Labík, ale také Libor Kamenický, Ilja Zachovat, Petr Papežík a další. Akce měla mimořádně poučný charakter, majitelé strojů pak na krátkém, 1,4 km dlouhém okruhu, měli možnost zažít vzrušující závodní momenty.
Trať vedla ulicemi Diskařská, Nad Závěrkou, Za Strahovem, Maratónská, Běžecká a Atletická. Motocykly byly rozděleny do dvou kategorií, a to vyrobené do roku 1948 a závodní vyrobené do roku 1960. Stroje pak absolvovaly 4 – 7 kol podle jednotlivých kategorií. Veteránská přehlídka měla název Štít Strahova a dočkala se pěti ročníků. Byla konána v letech 1983, 1984, 1985, 1986 a 1988.
Závodění na Strahově se tak stalo nejdelší kapitolou v pražské závodní historii. Pokus o její prodloužení je čerstvě datován na 11. srpna 2012, kdy na opět nové trati za stadióny, opět zaburácejí motocykly. Tentokrát v závodě znovu nazvaném Štít Strahova, navíc o cenu Ladislava Štajnera.

ČASOVÝ HARMONOGRAM
Časový rozvrh celé akce: Sobota
|
PRŮBĚH ČINNOSTI |
Sobota |
Sobota |
|
Třída |
I. měřený trénink |
II. měřený trénink |
| Classic do 175ccm |
09.00 – 09.20 |
11.20 – 11.40 |
| SIDECARY |
09.30 – 09.50 |
11.50 – 12.10 |
| Classic do 250ccm |
10.00 – 10.20 |
12.20 – 12.40 |
| Pohár SZM 125ccm |
10.30 – 10.50 |
12.50 – 13.10 |
| SPClassic 350 – 500ccm |
11.00 – 11.20 |
13.20 – 13.40 |
|
Závody |
Sobota |
|
|
|
Třída |
Start závodu |
Počet kol |
Délka km |
|
Slavnostní zahájení |
14.00 |
||
| Classic do 175 ccm |
14.10 |
10 |
25,00 |
| Sidecary |
14.40 |
8 |
20,00 |
| Classic do 250 ccm |
15.10 |
10 |
25,00 |
| Pohár SZM 125ccm |
15.40 |
12 |
30,00 |
| SPClassic 350 – 500 ccm |
16.10 |
10 |
25,00 |
Obnovený městský okruh. Jsem zvědav!!
Jup
Diskuze k akci
Přispívat do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé.
To bude akcička. Jen nechápu, jak budu skákat z jedné moto na druhou. Žádám všechny dostupné mechaniky (brácha, Robínek, Alda apod.) na pomocnou přípravu. JUP


